Meten=Weten winnaar van Drenthe bij Duurzame Dertig
Meten=Weten is de winnaar van Drenthe van de Duurzame Dertig en wint € 50.000 advertentiebudget. De hoofdprijs van € 100.000 aan mediabudget ging naar het Groningse Energie VanOns. De beste Friese inzending was Pottle dat ook € 50.000 won.
De Duurzame Dertig is een initiatief van Friesch Dagblad, Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden. Voor deze eerste editie van de Duurzame Dertig kwamen bijna honderd aanmeldingen binnen. Er bleven uiteindelijk negen finalisten over, drie per provincie, allemaal sprankelende en inspirerende groene initiatieven.
We zijn dan ook ongelofelijk blij met deze erkenning waardoor we de mogelijkheid hebben om ons werk en onderzoek nog meer in de schijnwerpers te zetten.
In het juryrapport staat:
“De keuze van de jury is gevallen op Meten=Weten als winnaar van de provincie Drenthe. De jury waardeert dat de inwoners geen genoegen nemen met bedrijfsbelangen en politieke bruikbaarheid, ze doen als betrokken inwoners er alles aan om uit te zoeken hoe het echt zit. Waar velen passief blijven en hooguit boosheid ventileren op sociale media probeert Meten=Weten daadwerkelijk uit te zoeken hoe het echt zit.
Dit bewoners initiatief pakt het serieus aan, agendeert thema’s, zet zich in voor gezondheid in de directe leefomgeving en weet – met scherpte – tegelijk ook verbindingen te leggen met de rol van de overheid en bestuur. Meten=Weten kan wat de jury betreft als inspiratie dienen voor iedere betrokken burger. De jury gelooft dat het mediabudget Meten=Weten kan helpen om de ontwikkeling van duurzame teelten te stimuleren.”
Lees hier het artikel.
Op de foto voorzitter Rob Chrispijn en het PR-team Marjo Kroese en Alok van Loon